„Otwieramy Rydułtowy na wiosnę”
Wiosna jest z nami od kilku dni. W tym roku, znów nie przychodzi w typowej dla siebie atmosferze radości, oczekiwania i odrodzenia życia, jednak warto dać się jej zaczarować choć na chwilę, szczególnie po dwóch ciężkich latach, kiedy nie zawsze mogliśmy się cieszyć choćby wędrówkami po lesie, czy parkowych alejkach.
Co prawda obecnie znów rzeczywistość funduje nam nie najlepsze wejście w wiosnę – jednak jej siła, która wyzwala w nas wielkie zasoby kreatywności – zawsze jest w cenie i warto dać się jej ponieść.
W Rydułtowach okazja ku temu była podwójna: nie tylko ulubiona przez większość z nas pora roku, następująca po długich tygodniach zimy, ale również obchody trzydziestolecia nadania miejscowości praw miejskich.
Dokładnie 21 marca 2022 r. uczniowie rydułtowskich szkół podstawowych wzięli udział w popularnej zabawie, czyli grze terenowej, której celem pośrednim było również zapoznanie ich z ofertą edukacyjną tutejszego Liceum Ogólnokształcącego im. Noblistów Polskich.
Szkoła nie musi być nudna
Gry terenowe cieszą się coraz większą popularnością na całym świecie, również w Polsce. To doskonały sposób na połączenie zabawy i edukacji. Gry często tworzone są np. przez samorządy, które dzięki tej atrakcyjnej formie chcą promować wiedzę na temat historii swojej miejscowości, głównie u turystów.
Gry okolicznościowe to także gratka dla osób związanych emocjonalnie ze swoimi małymi ojczyznami. Spędzając czas zgodnie z kolejnymi zadaniami wyznaczonymi przez grę terenową można nawet w małej miejscowości znaleźć miejsca, które przez lata mijaliśmy, nie znając ich ciekawej historii.
Okolicznościowa gra miejska, do udziału w której zaproszono młodzież klas ósmych rydułtowskich szkół pozwoliła im nie tylko na atrakcyjną pracę w grupach, ale również na zintegrowanie się w swoim środowisku, w celu lepszego poznania historii miasta, jak i oferty edukacyjnej LO, do którego już niedługo wielu z nich będzie uczęszczać.
W ten inspirujący sposób uczniowie spędzili niepowtarzalny w kalendarzu szkolnym, pierwszy dzień wiosny, który od dawna jest w polskich szkołach spędzany w sposób alternatywny, niekoniecznie w ławkach i w klasach.